از سوزشِ انطباقِ خود ملموسم. عاصی از یکرنگیم بر پیکرهٔ این نظامِ عرف محور و عاصی از نیمهٔ دیگرِ عرفِ ستیزم. گویی همیشه باید یک انتخاب باشد میانِ ساختاری که دیگران ساخته اند و ما باید مقید به پیروی از او باشیم. اوی بی زمان، بی مکان، بی جنس و بی امان.
سایه های من این مارا در می نوردد و با این ما می ستیزد. از من گریز میزند و به ما می گریزد. انگار که این من برای وجودش کافی نیست.
انطباقِ خود با موسیقیِ عامه پسند و عامه ستیز، عامه پرور و عامه کش.
به راست
رامبرانت هارمنزون فان راین (زادهٔ ۱۵ ژوئیهٔ ۱۶۰۶ یا ۱۶۰۷ میلادی - درگذشتهٔ ۴ اکتبر ۱۶۶۹) نقاش هلندی و از چهرههای دوران طلاییِ آن کشور بود.
کار رمبراند در نخستین سالهای فعالیت هنریش
در آمستردام، از شیوه کار روبنس و دیگر نقاشان هلندی پیرو کاراواجو مانند هونتهورست
متأثر بود. مثلاً در تابلویی چون شام در امائوس که به حدود ۱۶۳۰ مربوط میشود، موضوع را با درام برجستهای
- با ایجاد تضادی شدید میان نور و سایه - شبیهسازی میکند، و حتی از شیوه مأن
موزه ارمیتاژ روسیه
موزه ارمیتاژ واقع در سن پترزبورگ روسیه، با ۳ میلیون اثر هنری
یکی از بزرگترین موزههای جهان و از قدیمیترین نگارخانههای هنری و موزههای تاریخ و فرهنگ بشری در جهان است.
مجموعهٔ عظیم ارمیتاژ در چهار بنا به نمایش گذاشته شدهاست. بنای اصلی، کاخ زمستانی نام دارد و در گذشته محل سکونت رسمی تزارهای روسیه بودهاست. موزهٔ ارمیتاژ شعبههایی بینالمللی در آمستردام، لندن و لاس وگاس نیز دارد. از جمله هنرمندانی که آثار
درباره این سایت